• La tècnic municipal, Loli Vicens, explica l'evolució de l'activitat turística detallant pràctics consells per a les destinacions durant la quarantena i plantejant diferents aspectes sobre els quals reflexionar per a desenvolupar l'estratègia de mk més adequada per a cada destí.

‘El marketing com a estratègia per al turisme post pandèmia’ és el títol de la conferència digital que la responsable tècnica del departament de turisme de l'Ajuntament de Benissa va oferir divendres passat dia 17 baix el paraigües organitzatiu de l'Associació de Municipalitats Equatorianes. La intervenció va començar amb una introducció molt general sobre la situació actual del turisme a Espanya en relació a les noves mesures del govern a l'empar del decret de l'estat d'alarma. La xarrada va continuar amb un desenvolupament explicatiu sobre noves estratègies comunicatives, els reajustaments pressupostaris, l'aposta per la formació, l'adaptació de la marca de la teua destinació, la cerca d'antics projectes o l'estratègia DTI. Tot això amb l'objectiu de treballar directament sobre un pla de xoc postcoronavirus. Va ser precisament l'estratègia de marketing post pandèmia la que més temps va ocupar a la tècnic municipal. En el cas específic de Benissa es va concretar en tres fases; la primera sota el concepte ‘Benissa es queda a casa’, una segona fase de ‘nostàlgia’ i l'última en la qual es pretén comunicar ‘seguretat vinculada a l'actual posicionament de la destinació: VIDA A l'aire lliure.’.
Benissa porta molts anys implicada en projectes de cooperació al desenvolupament a través del Fons Valencià per la Solidaritat. La participació de Benissa en aquesta mena d'accions i canals internacionals és fonamental per al desenvolupament del departament, ja que permet l'intercanvi de bones pràctiques, així com una gestió del coneixement alineada amb les innovacions dels últims anys.