El canvi és una realitat, han assenyalat els responsables de les àrees d’organització, Abel Cabrera, de Serveis, Xavi Tro, i de ciutadania, Manolo Juan. Més de 40 projectes i propostes realitzades així ho avalen, han explicat l’alcalde i els dos regidors este matí en una roda de premsa per a fer un balanç a l’equador d’aquesta legislatura, iniciada en 2015 i que en 2017 ha dut un canvi important, després de la renúncia de l'anterior alcalde, Juan Bautista Roselló, i l’entrada com a gestors i responsables de l'Ajuntament de Benissa al nou equip de govern.
Manolo Juan, portaveu de l’equip de Govern, ha destacat que “es tracta d'un canvi important i necessari sobre una estructura que ja no funcionava”, que va servir fa prou de temps, però que necessitava noves idees, nous projectes. “El govern del canvi aporta molta il·lusió i ganes de treballar”, ha afegit, destacant que “la nostra gestió suposa iniciar projectes necessaris per a la ciutadania. Projectes nous i uns altres que s'havien adormit, s’havien parat”, i en els quals és necessari comptar amb temps per a traure'ls endavant.
Este dimarts han presentat un llistat de les principals accions, iniciatives i projectes realitzats o que estan realitzant des del Govern del Canvi. Són més de 40 accions dutes a terme en menys de cinc mesos. Més de 40 mostres del nou model de gestió que l'equip de govern de Benissa es troba implantant en els primers mesos governant. En el cas de Manolo Juan, responsable de ciutadania, destaquen propostes com el nou programa d’activitats per dinamitzar el centre històric a l’estiu, la nova regulació i gestió de les escoles d’estiu, un nou cicle formatiu per a l’institut, la Concessió d’una subvenció de més de 200.000 € per a ajudes socials per a la ciutadania, la pròxima creació d’una plaça i mitja més en personal d’ajudes socials que es duplicarà pròximament el temps d’atenció a persones amb Dependència, passant de 2 a 4 dies setmanals, l’inici de la creació d’un consell consultiu i expert en l’organització de les Festes, la posada a punt del Cau, un espai obert i autogestionat per menors d’entre 12 a 17 anys, diverses gestions davant conselleria per portar a terme millores al centres educatius públics o la sol·licitud d’una secció de l’Escola Oficial d’Idiomes (EOI) per a Benissa, entre d’altres.
L’alcalde Abel Cardona també ha destacat que en aquests cinc mesos hem vist processos de treball que denoten la ineficiència d'un esquema de treball que es reproduïa en nombrosos departaments municipals, ja que no es treballava de manera coordinada entre els departaments: “Alguns tècnics ens han dit que mai havien tingut una reunió amb altres tècnics d'altres regidories”, ha manifestat Cardona. “Com a resultat veiem el que ja sabíem, una mala gestió” dels recursos públics, una forma de governar per inèrcia. “Hem vist que en molts casos importants s’imposava la decisió política i no la dels tècnics, i són molts els exemples en les àrees econòmiques o d’urbanisme”, ha afegit.
Com a responsable de l’àrea d’Organització, Cardona ha recordat que només començar “ja hem estalviat més de 30.000 € en sous de la corporació al reordenar l’assistència a òrgans col·legiats”, afegint que també és clau la reorganització de les estructures funcionals de l’Ajuntament per obtenir major eficiència i productivitat o la creació de la Comissió per la millora de les relacions laborals de Benissa Impuls. L’Alcalde també a recordat que s’ha iniciat l’elaboració del Pla d’Acció contra els incendis forestals, un tema d’actualitat que ha relacionat amb el sub-parc comarcal de Benissa, responsabilitat de la Diputació d’Alacant. “Ens digueren que a maig es faria alguna cosa, però no tenim res, i per això ja tinc una reunió amb el diputat d’eixa àrea”. Abel Cardona li demanarà al diputat Jaume Lloret que es dote al sub-parc situat al Polígon Industrial de la Pedrera que “es dote de personal i de recursos, i més ara de cara a l’estiu”.
Cardona també ha destacat la celebració de reunions amb touroperadors i empreses hostaleres de Benidorm i d’altres poblacions per a programar i realitzar visites a Benissa i la nova perspectiva de gènere al poble a nivell d’igualtat, donant visibilitat al paper de les dones en l’economia i la història benissera. La regulació de tota l’activitat associacionista i l’elaboració d’un Manual de Productivitats per a la plantilla de l’ajuntament han sigut altres iniciatives esmentades, tancant amb la mediació amb Marina Salut per a mantenir un lloc de treball d’administratiu a l’ambulatori i la contractació oberta del subministrament de carburants per al parc mòbil, Serveis postals i altres subministraments que generen estalvi important i noves inversions, perquè abans es feien de forma directa.
Cardona també ha explicat que continuen treballant per a aprovar els pressupostos a juny, encara que si finalment cal prorrogar els pressupostos (continuar amb les mateixes xifres que a 2016) es compta amb més de 500.000€ per a realitzar inversions financerament sostenibles. “Intentarem que totes i tots fem un exercici de responsabilitat i que l’oposició no ens bloquege els pressupostos”. De ser així, l’ajuntament no podrà invertir uns 50.000€ dels pressupostos nous.
Finalment, Xavi Tro, responsable de l’àrea de serveis ha volgut posar en valor la faena del personal de l’ajuntament, donant suport a la seua tasca al llarg dels anys. Tro també ha enumerat alguna de les accions més destacables dins de l’àrea de serveis, com l’accés a projectes europeus, que recentment ha possibilitat la contractació d’un nou treballador procedent del programa Eurodisea, les gestions per a aconseguir que es declare com BIC el molí del Quisi, un punt que Tro ha ressaltat, recordant que a Benissa existeixen fins a tres BIC i que és fonamental treballar pel “gran patrimoni del nostre poble”. En aquest mateix sentit ha manifestat que s’han iniciat diverses tasques per a crear un museu a la Sala del Consell i la reobertura de la Casa-Museu dels Abargues.
Xavi Tro també ha expressat la seva satisfacció per dur endavant la signatura del Pla per l’Ocupació i el Desenvolupament Local de la Marina Alta i les gestions per a reactivar el nou Pla General d’Ordenació Urbana (PGOU), un dels punts clau de la gestió del nou equip de Govern, després que a 2013 es paralitzara el PGOU vigent i ara mateix s’estiga treballant amb el PGOU de 1982. Relacionat també amb l’urbanisme, el regidor ha assenyalat l’inici en la tramitació per a aconseguir la reactivació de llicències urbanístiques en el Sector Beniver malgrat la suspensió del PGOU i la gestió de les obres d’urbanització en l’avinguda de Madrid o l'adhesió a programes d’ajudes per a rehabilitacions.