• Un informe tècnic detalla els excel·lents resultats obtinguts durant la campanya.

No és cap secret que durant les vacances de Setmana Santa els carrers del centre històric de Benissa estaven plenes de visitants. Tampoc ho és que el Passeig Ecològic o la Serra de Bèrnia hagen sigut espais especialment transitats, registrant una major activitat. Les restriccions sanitàries, el toc de queda, les limitacions d'aforament o el raonable tancament perimetral en el qual es troba la Comunitat Valenciana no han suposat una barrera perquè turistes de tota la província d'Alacant i del conjunt del territori valencià hagen trobat a Benissa el millor destí per a escapar un cap de setmana, passar un matí o senzillament acostar-se a gaudir de la taula i estovalles que ofereixen els restaurants del nostre municipi.
“Benissa se situa com a destí ‘trending’ durant la setmana de Pasqua”. Així de contundent s'ha pronunciat el regidor delegat de Turisme, Jorge Ivars, aquest matí després d'analitzar les dades de l'informe elaborat pel departament tècnic. Un document de més de 10 pàgines en el qual es descriuen de manera molt clara els resultats obtinguts durant la campanya ‘Viu la Pasqua 2021’. Facebook i Instagram han sigut les principals plataformes digitals utilitzades per a promocionar el destí, a més de l'acció publicitària en mitjans comarcals, provincials i autonòmics que va dirigir el departament de Comunicació. Per part seua, la pàgina web de Benissa Turisme també ha experimentat un pic d'activitat, amb 442 visites i 289 usuaris.

En el referit a les atencions turístiques, les xifres mostren un acumulat de 932 persones, 722 demandes i 306 atencions específiques. En les gràfiques que acompanyen el citat text es deixen veure importants pics durant els caps de setmana i els festius. Entre la informació més requerida estan les rutes senderistes, qüestions sobre el municipi i gastronomia. Precisament les jornades gastronòmiques celebrades entre l'1 i el 12 d'abril han tingut una gran notorietat, amb 237 menús servits a famílies, parelles i matrimonis d'entre 30 i 55 anys procedents de diferents punts de Castelló, València i Alacant.
Les visites guiades, en les quals es van donar a conéixer aspectes de la cultura i història local, així com la fauna, riquesa botànica i geològica també van complir totes les seues previsions en completar-se l'aforament.
Aquests resultats són producte del bon rendiment del departament de Turisme, de l'estratègia global de l'actual govern municipal i de les accions de col·laboració públic-privada que estan permetent posicionar a Benissa com un destí òptim de proximitat. Una marca i una identitat pròpia que continua guanyant força de manera imparable.
La Presidenta d'ATEBE, Noelia Rodríguez de Guzmán, que també ha tingut accés en línies generals a les conclusions de l'informe, ha declarat que “l'ajuntament de Benissa està treballant intensament i això es reflecteix en els grans resultats. No obstant això, des d'ATEBE, tenim un gran repte al davant, ja que estem segurs que podem millorar molts aspectes que encara ens faran ser millors i diferenciar-nos de la resta de destins”.