El 89% de les incidències comunicades a través del servei Línea Verde s'han solucionat

•    “Neteja i Recollida” és la tipologia d'incidència més comunicada.
  
•    Gràcies a una elevada participació ciutadana a través del servei Línea Verde es fa visible la important millora experimentada en el municipi.  

•    Arturo Poquet: “Línea Verde és la millor eina per a donar solu-ción immediata als problemes quotidians dels benissers i benisseres”. 

19.12.2019    
 
El servei Línea Verde de l'Ajuntament de Benissa continua sent una de les ferramentes més ben valorades pels veïns del municipi. Des de la posada en funcionament del servei, la participació ciutadana ha experimentat un creixement exponencial, la qual cosa demostra una eficaç resposta per part del consistori en la rresolució d'incidències comunicades. Hui dia, ja s'han traslladat 1.280 incidències de les quals el 89% han sigut solucionades. El tipus d'incidències més freqüent és aquella que fa referència a “Neteja i Recollida”, seguit de “Via Pública, Obres i Manteniment”, “Fems”, “Parcs, Jardins i Mobiliari Urbà” i “Enllumenat”. 
Gràcies a la implicació directa de la ciutadania, l'àrea competent ha pogut dur a terme àgils actuacions.

Encara que la majoria de la gent a Benissa ja coneix l'existència de l'aplicació, l'actual equip de govern vol desenvolupar una acció de comunicació que permeta donar major difusió. Per a poder utilitzar aquest servei és necessari descarregar de manera gratuïta l'APP Línea Verde i una vegada descarregada seleccionar el municipi sobre el qual es vol comunicar la incidència. 
Per a comunicar una incidència, n'hi ha prou amb punxar sobre el botó “Nova Incidència”. Un desplegable amb les diferents tipologies d'incidències apareix en pantalla. L'usuari selecciona aquella sobre la qual vol comunicar. L'APP detecta les coordenades exactes en les quals se situa el desperfecte. El següent pas és adjuntar una foto de la incidència i observació sobre aquesta. Ja només queda donar al botó d'enviar. Una vegada enviada, personal de l'ajuntament rep notificació del desperfecte comunicat. A partir d'aquest moment, s'inicien els tràmits per a donar solució a la incidència detectada. El ciutadà rep notificació en el seu telèfon mòbil sempre que es produïsca un canvi en l'estat d'aquesta. 
A través de Línea Verde també es pot plantejar qualsevol consulta del medi ambient. N'hi ha prou amb seleccionar l'opció de “Feix la teua consulta”. En un termini màxim de 24 hores s'obté resposta per part d'un equip de professionals en la matèria de forma completament gratuïta.
L'alcalde, Arturo Poquet, ha manifestat estar molt satisfet amb els resultats obtinguts i anima als veïns del municipi a continuar utilitzant aquest canal directe de comunicació. Poquet ha conclòs dient que “Línea Verde és la millor eina per a donar solució immediata als problemes quotidians dels benisseros i benisseras”.